Waarom KMS software voor bedrijfskleding leveranciers handig is

Waarom KMS software voor bedrijfskleding leveranciers handig is

Ben jij een leverancier voor bedrijfskleding en werk je nog niet met KMS software? Dat is zonde, want een KMS kan je werk een stuk overzichtelijker en makkelijker maken. Het aanbieden van een bedrijfskleding beheersysteem is bovendien een stukje extra service naar jouw klanten toe. Ben je benieuwd naar wat een kleding management systeem voor jouw bedrijf kan betekenen? We leggen je er hier alles over uit.

Wat is een KMS (kleding management systeem)?

Een KMS, oftewel een kleding management systeem, is een online systeem waarmee ondernemingen hun bedrijfskleding bij jou als leverancier kunnen bestellen. Afhankelijk van de wensen en mogelijkheden krijgt de klant de beschikbare opties te zien. Alle werknemers van de onderneming bestellen hun eigen benodigde werkkleding, waardoor er nooit teveel besteld wordt. Hierdoor wordt het aantal foutieve bestellingen en daarmee het aantal retouren flink verminderd

Ook levert een KMS voor zowel de leverancier als de afnemer een flink aantal voordelen op. Zo is voor de leverancier de voorraad direct inzichtelijk en kunnen retouren met één druk op de knop worden verwerkt. Voor afnemers is het fijn dat elke werknemer zijn of haar eigen bedrijfskleding kan bestellen en dat leidinggevenden altijd een overzicht hebben van de verschillende bestellingen. Administratief scheelt dit voor zowel leveranciers als voor afnemers erg veel.

Waarom is een KMS Software waardevol voor leveranciers?

Alle orders die in het KMS worden gedaan, worden direct zichtbaar bij jou als leverancier. Je hebt altijd een duidelijk overzicht van de bestellingen en de status van de orders. In het kleding management systeem is bovendien genoeg ruimte voor verschillende kleding assortimenten voor verschillende klanten. Het systeem kan dus gebruikt worden voor het beheren van al jouw klanten en orders. Zo heb je alles overzichtelijk op één plaats. Dat werkt fijner, maar ook efficiënter. Per klant heb je altijd inzicht de afzet en de voorraden.

Om ervoor te zorgen dat jij als leverancier ook zichtbaar blijft bij je klanten is jouw logo zichtbaar in het systeem. Zo blijft het herkenbaar voor jouw klanten en blijf je bouwen aan je naamsbekendheid. Ook het bijhouden en verwerken van retouren gaat met het KMS een stuk sneller. Retouren worden voortaan met slechts één klik op de knop verwerkt. Alle benodigde handelingen, zoals het verhogen van de voorraad en het terugboeken van saldo, worden automatisch door het systeem uitgevoerd. Ook een melding naar de klant over het verwerkte retour wordt automatisch verstuurd. Dat bespaart jou veel tijd en dus geld.

Naast de voordelen die het KMS voor jou oplevert, is het aanbieden van een kleding management systeem ook stukje extra service richting jouw klanten. Zij kunnen met het systeem overzichtelijker en eenvoudiger hun bedrijfskleding bestellen. Bovendien werkt het voor zowel jouw klanten als voor jou als leverancier kostenbesparend. Dat is voor jullie allebei mooi meegenomen.

Is een KMS ook wat voor jouw bedrijf?

Vraag jij je als leverancier nu af of het introduceren van een kleding management systeem ook wat voor jouw bedrijf is? Laat je dan goed informeren over de vele mogelijkheden van een KMS. Het systeem kan grotendeels op jouw wensen aangepast worden, waardoor het voor veel bedrijfskleding leveranciers een erg waardevolle toevoeging aan hun onderneming is. Bespaar zelf eenvoudig tijd en geld op het beheren van de bedrijfskleding én maak het je klanten tegelijkertijd makkelijker, dat wil jij toch ook?